onsdag 21 maj 2008

Jag har gjort ett litet album.

Jag har fått äran att vara gäst-dt åt Stämpelboden under en period och har gjort ett BIA-album med deras härliga stämplar, papper och dekorationer. På framsidan har jag använt en chipboard-dekoration som jag embossat med distressembossing i grönt, i mitten en av de nya primablommorna.På denna sidan har jag använt textstämpel och klippt ut en ram ur ett mönstrat papper.
Texten är utskriven på ett tjockt vellum-liknande papper och satt en overlay framför.


Denna sidan har jag valt att göra i grönt där motiven från pappret smälter ihop med bakgrundsmönstret. Blomman är också gjord av mönstrat papper och råttan är en stämpel.


En fairy-stämpel mot en bakgrund målad med impressdyna. Grenen är utskuren i Silhouetten och dekorerad med primablommor och rhinestones. Fågeln är qk och liquid pearls.



Rosen är en stämpel och kvinnan är utklippt ur ett papper. Även denna bakgrund är impressmålad.

På sista sidan har jag använt flera stämplar ur samma set och gjort ett litet självporträtt med en änglastämpel. Det var min goa pojkvän som tyckte att den stämpeln var "jag". Fågeln är handklippt och swirlen är bosskut.


Hoppas ni tycker om albumet och kikar in snart igen för att se mera alster!
Kram mia











2 kommentarer:

http://lottafruh.blogg.se sa...

Hallo, tack för gulliga kommentarer i min blogg och nu börjar livet åter snurra i en mer lagom takt för mej! Grattis till ditt uppdrag och i mina ögon är du en given ordinare DT! Ditt album är
helt outstanding och innehåller många fina detaljer! Vet du tillverkaren på den grönstämplade damstämplen, den är så fin!
Ha det så gott!
Kram,
Lotta/ FruH

Anonym sa...

Gud så fint album,jättefina grejer!Lycka till med ditt uppdrag.
//Suz