tisdag 4 november 2008

En magisk plats, varsel på jobbet.

Hejsan!
Jag är med och spelar "Scrapopol", ett monopol för scrapbooking-tokiga och min utmaning för denna veckan bestod i att skapa ett alster med cirklar. Jag utgick ifrån ett foto som min Mojje har tagit på en magiskt vacker plats vid Ostkusten.Idag gick det ut ett varsel på 150 personer där jag jobbar och den oro som så många kännt besannades. Under den närmsta månaden skall nu företaget och facket förhandla om hur det ska drabba de olika avdelningarna och vilka som skall få lämna sitt jobb. Det kommer bli en lång månad för många...
Jag är glad att jag kan sätta mig vid mitt pysselbord och drömma bort många oroliga timmar i kreativitetens rofyllda värld.
Kram på er!
//mia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch... alla dessa varsel. Man undrar hur allt ska sluta. Du är jätteduktig på det där med att scrappa du! Jag skulle inte ha tålamodet, men det är ju tur att det finns dom som har det, annars fick man ju inte se alla dessa vackra scrappingkort.

Ha en jättefin dag Mia!

//Malin

Anonym sa...

Du har absolut lyckats framhäva "min" bild på ett tjusigt sätt det blev en väldans fin layout. Fast jag blev lite orolig först när du spräckte bilden mitt itu men såhär med "facit" i hand tycker jag nog att det var okej. Jag funderar på att lägga vantarna på den där och införskaffa en ram till den. Den blev jättefin!
Var rädd om dig!
Kram
Morgan

Anonym sa...

Din layout är jättefin, jag gillar verkligen bilden :P

Nilla sa...

Oj, så vacker denna LO var, man kan riktigt sväva in i den!
Nilla