fredag 23 juli 2010

Äntligen ett litet livstecken från mig!

Hejsan!
Nu är det jättelänge sedan jag uppdaterade här i bloggen. Jag har haft så otroligt mycket annat för mig så tiden har inte funnits till att varken fota eller pyssla.
Nu har jag i alla fall satt mig vid pysselbordet och gjort ett kort med distressbakgrund.
Jag valde en litet annorlunda vikning och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet (efter att ha kastat sisådär fyra bakgrunder...)
Framsidan med distressbakgrunden och en underbar stämpel från Stampin Up.
Fåglarna är en Tim Holtz stämpel.
En underbart fin text från Tim Holtz, älskar både budskap och typsnitt.

Baksidan, även där en textstämpel från TH.


En av sakerna som hållt mig upptagen den senaste tiden är det lilla hus jag köpt.
Första bilden är på grillkåtan som finns på tomten.


Här är huset. Det är byggt 1892 och ligger i Färgelanda kommun.
Tomten är stor, närmare bestämt 11000 kvadrat och det finns även en gäststuga, stort garage och ett uthus med jordkällare under. Naturligtvis är det MASSOR att göra för att få det riktigt fint men jag ser det som ett långvarigt pysselprojekt ;)

Nu ska jag tillbaka till pysselbordet igen, där händer det mycket spännande nu ska ni veta.....men det är hemligt än så länge.....
Ha en fortsatt trevlig sommar!
Kram Mia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Livstecken är bra och bättre sent än aldrig med sådana. Härligt se att du fått ut lite kreativitet, ett vackert kort du gjort helt klart. Behagliga färger och lagom detaljrikt kul med vikningen också. Förstår att du har mycket att göra emellanåt...-lycka till i huset!
Morgan

Nilma sa...

Vilket fint kort! Huset ser väldigt mysigt ut och det är alltid kul med långvariga pysselprojekt :)

Susanne sa...

Oh, va kul att se ett livstecken från dig här också ;) Kortet är verkligen super duper snyggt!!!