lördag 14 mars 2009

Beställningskort, DT-kort, EMD till Moskva och CC hos Hobbyhuset

Hejsan!
Hoppas veckan varit bra/ I hope you had a nice week.
Jag fick en del frågor på detaljer på kortet i mitt förra inlägg, jag har nog svarat de flesta personligen i era bloggar men ifall det är fler som undrar så svarar jag även här...
Kaninen är en bosskut-die(finns hos Hobbyhuset) och spetsen har jag stansat i papper med fiskars kantstans.
----------------
I got some questions on details on the card I put up last time. The rabbit is a die from bosskut and the lace is made of paper with a borderpunch from Fiskars.
Här är ett beställningkort jag gjort till min fd chef på jobbet. Hon skulle skicka det till en kille som fyller 27 och gillar resor och båtar och då fick jag användning för en av mina härliga D Morgan stämplar. I förgrunden satte jag skateboardkillen från Stämpelboden(fast utan skateboard).
-----------------------------
Here is a card that my former Boss at work ordered from me. She's going to send it to a boy who turns 27 and who loves to travel and boats. Then I could use this wonderful stamp from D Morgan. I front of the scenery I put the skateboardguy from Stämpelboden (I cut away the skateboard).
Denna veckan skickade Cia (min dt-mamma på Hobbyhuset) ett härligt kortmakarpaket till mig med ljuvliga papper från Prima och en vårfin stämpel från Katja Design. Prickiga organzaband i mysiga färger låg det också i paketet. Här är ett kort jag gjort med en del av innehållet.
Allt material utom bokstäverna finns hos Hobbyhuset.
-----------------
This week I got an envelope full of goodies to make cards. It was from Cia (my "dt-mother")
and there were wonderful papers from Prima, a cute stamp from Katja Design and dotted ribbon in the envelope. Here's a card I made with some of the content...more to come.
All the material except the letters can be found at Hobbyhuset.

Ikväll är det final i Melodifestivalen och här i familjen håller vi på EMD.

Det är även Cybercrop hos Hobbyhuset och en utmaning (som jag lagt upp) är att skapa något med inspiration av just favoriten i finalen. Jag har gjort en "Erikdocka" till min 7-åring och vikt både skjorta och frack i papper (efter mycket huvudbry och trassel gick det...)

Lycka till Grabbar!!!

---------------------

Tonight it's the swedish finals of the musicfestival and this family votes for EMD.

There is also a Cybercrop at Hobbyhuset and one challenge (made by me...) is to create something with the inspiration of your favourite in the finals. I made an "Erikdoll" for my 7-year-old and I have folded both the shirt and the tuxedo out of paper (which was tricky at the start...)

Good Luck Guys!!

Sist så kommer en liten bild på mina mässinköp från förra helgens mässa i Göteborg.
Jag höll mig ovanligt lugn med handlandet denna gång men var jättenöjd med mina saker.
---------------------
Last for this time is a small picture of what I bought at the scrapfair last weekend in Gothenburg.
I didn't buy that much this time but was very pleased with the things I got.

Ha en riktigt trevlig helg!/Have a really nice weekend!

Hugs Mia

4 kommentarer:

http://lottafruh.blogg.se sa...

Det var skoj att ses på mässan, tur att du inte glömde rosorna!
D Morgan motivet är så fint, smart med att satta killen framför!
Sött kort har du med gjort med McKenzietjejen!
Ha det superbra!
Kramar,
Lotta/ FruH

the80sme sa...

Haha vilken rolig docka du gjort :)
Och vad mycket smaskigt du hittat! Ska bli kul att se vad du hittar på med dem! Ha en toppen helg!
Kram

Karin sa...

Va fina saker du hittade på mässan! =) Cool docka! MEN, ni skall ju heka på Sarah D Finer!! ;) ;) ;)
Jättefina kort du har gjort !

Trevlig helg!

kramkram!!

Anonym sa...

Hej vacker, nu är jag hemma igen och tittade in här för att se om du skickat upp något nytt eftersom jag vet att du varit i pysseltagen ikväll. Det där med melodifestivalen gick ju inte riktigt som vi tänkt oss men men bästa låten vann väl får vi hoppas ändå och om några veckor sitter vi och hejar på den låten också med våra godispåsar och chips. :) Vi hade en trevlig och mysig helg tycker jag allt med grillning och faktiskt TV som vi sällan tittar på, sen fågelmatning och matlagning ingen dum helg. Att jag tycker dina kort är fina behöver jag väl knappast skriva eftersom du vet att jag tycker du är bäst. :D Var rädd om dig nu och ha en fin start på veckan..så bra det kan va såklart..-jag tänker på dig!
Puss
Morgan